dimanche 8 juin 2014

Coup de foudre


Toni Collette had such a crush on Ralph Macchio when she was young that she "didn't know where to look" when they worked together.

The 41-year-old actress has always been a huge film fan and 1984's The Karate Kid was one of her first favourites. She was particularly enamoured with its main star Ralph Macchio, who she eventually teamed up with on 2012's Hitchcock.
"Ralph Macchio in The Karate Kid," she told People magazine, when asked about her first film star crush. "My room was covered in posters of him. I worked with him in Hitchcock a few years ago. I'm a grown woman, and I still didn't know where to look."

Another early movie which had a big effect on the Australian star was 1978's Grease, which starred John Travolta and Olivia Newton-John. Although it's best known for its musical numbers, it was the fashion which excited a young Toni.
"Sandy in Grease," she said, when quizzed on which movie star she most wanted to be. "My mother owned the same red heels that Olivia Newton-John wears to the school fair. I trotted around the house in those shoes forever. It's a wonder I never broke an ankle."

There are several pictures which Toni can imagine she will never get bored of. She's watched Pretty in Pink over and over and still gets deeply affected by one of Dudley Moore's releases.
"I adore Dudley Moore in Arthur. His relationship with Liza Minnelli's character is gorgeous. It's a ridiculously funny film filled with brilliant dialogue and the theme song still makes me melt," she said.

Cover Media.


Toni Collette a eu un tel coup de foudre pour Ralph Macchio quand elle était plus jeune qu'elle "ne savait plus dans quelle direction regarder" lorsqu'ils ils ont travaillé ensemble.
L'actrice de 41 ans a toujours été une fan du film The Karate Kid réalisé en 1984. Ce film a toujours été en tête de liste de ses favoris. Mais elle a été particulièrement amoureuse du héro du film Ralph Macchio, avec qui elle a finalement fait équipe en 2012 pour le film Hitchcock.

"Ralph Macchio dans Karaté Kid !!", a t-elle déclaré au magazine People, lorsqu'on l'interroge sur son premier béguin de star de cinéma.
"Ma chambre était couverte de posters de lui. J'ai travaillé avec lui dans Hitchcock il y a quelques années. Je suis pourtant une femme adulte, et je ne sais toujours pas où regarder."

Un autre film qui a eu un grand effet sur la star australienne fut GREASE, qui met en vedette John Travolta et Olivia Newton-John. Bien qu'il soit surtout connu pour ses numéros musicaux, c'était la mode qui excitait une toute jeune Toni.

"Le personnage de ciné que je voulais être plus jeune, c’était Sandy dans Grease. Ma mère avait les mêmes chaussures à talons rouge qu’Olivia Newton-John dans la scène de la fête de l’école. Je passais ma vie à porter ses chaussures à la maison. C’est un miracle que je ne me suis jamais brisé une cheville !"

Il y a plusieurs films qui n'ennuieront jamais Toni Colette. Elle a regardé Pretty in Pink, encore et encore et se  sent profondément touché par l'un des films de Dudley Moore.
"J'adore Dudley Moore dans Arthur. Sa relation avec le personnage de Liza Minnelli est magnifique. C'est un film ridiculement drôle rempli de dialogues brillants et la chanson thème me fait encore fondre" dit-elle.

Cover Media

Aucun commentaire: